Her Şeyin Yeri ve Zamanı Vardır

Aklımıza bir delilik düşüştüğünde kulağımıza ötelerden bir ses şu sözleri fısıldar: “Her şeyin yeri ve zamanı var evlat.

Sevdiğimiz kıza aşkımızı ayan etmeye kalkıştığımızda yine aynı ses derki: “Her şeyin yeri ve zamanı var evlat.

İnsanı dizginleyen bu ses kimin? Ne kendi sesime ne de tanıdıklarımın sesine benzer. Ama bir o kadarda tanıdık gelir aslında.

Annem başımı okşadığı sırada dua ederdi. Duasını ederken hafiften dudaklarının arasından sızan ayetlerin sedasına benzetirim bu sesi.

Yine de tam emin değilim.

Birgün abdest aldıktan sonra umumi helanın göbeğinde namaza durdum ve yine aynı ses: “Yeri değil evlat” dedi.

Bu sefer sorulu cevap verdim: “Hani namaz dinin direğiydi? Namazın bile hükmü olmadığı bir hudut mu varmış?

Evet evlat, evet! Namazın bile yeri vardır!

Bu sefer Cuma namazını, cumanın akşam vaktinde kılmak istedim. Yine o ses: “Zamanı değil evlat” diye ikaz etti.

Vaktin önemi ne? İbadetler vakit ölçülerine göre mi yükümlülük aldı?” diye ikaza karşılık soru sordum.

Evet evlat, evet! İbadetlerin nizamı ve şartları var. Gelişi güzel, kafana göre takılamazsın!” diye cevap verdi.

Hareket“in nezdinde aklımın almadığı, duygularımı hırçınlaştırdığı bir olaya karşılık “özeleştiride” bulunmak istedim. Ses kulağıma fısıldamadan ben kendi kendime fısıldadım: “Oğlum, her şeyin yeri ve zamanı var!

Şimdi o sesin nereden geldiğini anladım.

Ya siz?

Fatih Oğuz

03 Şubat 2011 / Frankfurt a. Main

Yorum bırakın

Filed under F. Oğuz

Bir Cevap Yazın

